TIJORIY VA SIYOSIY REKLAMA SHIORLARIDA MUNOSABATLARNI IFODALOVCHI LINGVOPRAGMATIK VOSITALAR
Authors: Sherqulova Mahliyo Xasan qizi
Published: Noyabr 28, 2025 • Vol. 19 Issue 8 • Views: 29
Ushbu maqola tijorat va siyosiy reklama shiorlaridagi
munosabatni ifodalovchi lingvopragmatik vositalarni tadqiq etadi.
Tadqiqotning dolzarbligi zamonaviy jamiyatda reklama va siyosiy
kommunikatsiyaning ommaviy ongni shakllantirish va
boshqarishdagi kuchli taʼsiri bilan belgilanadi. Reklamaning
lingvopragmatik xususiyatlari borasidagi tadqiqotlar hali yetarli
darajada rivojlanmaganligi ishning ilmiy yangiligini koʻrsatadi.
Tadqiqotning maqsadi reklama shiorlarida qoʻllaniladigan
lingvopragmatik vositalarning munosabat ifodalashdagi rolini
aniqlash, tijorat va siyosiy reklamalar oʻrtasidagi oʻxshashlik va
farqlarni ochib berish. Tadqiqot metodologiyasi kontekstual,
lingvopragmatik, qiyosiy-tipologik tahlil va korpus tilshunoslik
usullarini oʻz ichiga oladi. Tadqiqot natijasida tijorat reklamasida
imperativ konstruksiyalar ustunlik qilishi, siyosiy shiorlarda esa
tasdiqlovchi deklarativ bayonotlar koʻproq qoʻllanilishi aniqlandi.
Leksik jihatdan tijorat reklamalarida mavhum ijobiy atamalar,
siyosiy reklamalarda qiymatga yoʻnaltirilgan atamalar ustunligi
koʻrsatildi. Ritorik figuralar (metafora, antiteza, giperbola) hamda
pragmatik vositalar (presuppozitsiyalar, implikatsiyalar, deyksislar)
taʼsir mexanizmlari tahlil qilindi. Tadqiqot natijalari reklama
matnlarini yaratish va tahlil qilishni takomillashtirish, munosabat
ifodalovchi til vositalari haqidagi bilimlarni chuqurlashtirish,
shuningdek, pragmatik taʼsir mexanizmlarini hisobga olgan holda
samarali shiorlar yaratish boʻyicha metodologik qoʻllanmalar ishlab
chiqish imkonini beradi.