BOLALAR ADABIYOTIDA XALQ ERTAKLARI FUNKSIYALARINING OʻRNI
Authors: Xamroqulova Xurshida Quvvatovna
Published: Noyabr 26, 2025 • Vol. 25 Issue 8 • Views: 26
Mazkur maqola xalq ertaklari bajargan funksiyalarning
bolalar adabiyotida tutgan oʻrni, bolalar maʼnaviy kamoloti, yaʼni
ular tafakkuri, ijodiy rivojlanishi, lugʻat boyligining oshishi, yozma
va ogʻzaki savodxonlik, bolalarda shakllanadigan madaniy
muloqotga taʼsirining ilmiy-nazariy tadqiqiga bagʻishlangan. Xalq
ertaklarining millat maʼnaviyatiga koʻrsatgan jiddiy taʼsiri, avvalo,
uning bajaradigan qator vazifalari bilan bogʻliq. Bu vazifalarning
har biri bola estetik didi va maʼnaviyati, tafakkuri va tasavvur
olamini boyitishga, rivojlantirishga ayricha taʼsir koʻrsatadi.
Ertklarning didaktik, psixologik, ijtimoiy, evristik, badiiy bashorat,
estetik, gedonistik, gender tengligini amalga oshirish,
kommunikativlik kabi qator vazifalari bolaning shaxs sifatida
shakllanishiga taʼsir koʻrsatish barobarida uni madaniy muloqotga
oʻrgatadi. Bu esa bolaning madaniyatli shaxs sifatida qaror
toptiriadi.
Xalq ertaklari millatning maʼnaviy mulki sifatida asrlar
davomida bolalarning va kattalarning tasavvur doirasini
kengaytirib, ijodkorlik, tanqidiy fikrlash va axloqiy qadriyatlarni
shakllantirishda ijobiy taʼsir koʻrsatib kelgan. xalq ertaklaribola
xayolot dunyosini kengaytirishga, ularda ijodkorlik qobiliyatini
oshirishga, jamiyat voqea-hodisalariga faol munosabat
bildirishdagi oʻziga xoslikka ijobiy taʼsir koʻrsatadi. Bu esa
ertaklarning bola tafakkuri va ijodiy rivojlanishini qoʻllab-
quvvatlashda jiddiy ahamiyat kasb etayotganini bildiradi.