KOREYS TILINI O‘QITISHDA O‘QISH KOMPETENSIYASINI RIVOJLANTIRISHDAGI FILOLOGIK JIHATLAR
Authors: Kamarova Maftuna Umar qizi
Published: Oktabr 27, 2025 • Vol. 11 Issue 47 • Views: 30
Ushbu maqolada koreys tilini o‘qitish jarayonida o‘qish
kompetensiyasining filologik jihatlari chuqur tahlil qilingan.
O‘qish kompetensiyasi nafaqat texnik jihatdan to‘g‘ri va tez o‘qish
malakasini, balki matn mazmunini anglash, undagi
lingvokulturologik birliklarni talqin qilish hamda turli
kommunikativ vaziyatlarda to‘g‘ri qo‘llay bilish ko‘nikmalarini
ham o‘z ichiga olishi ta’kidlangan. Shuningdek, koreys tilini
o‘rganayotgan o‘zbek talabalarida Hanja (한자어) kelib chiqishli
leksik birliklarni o‘zlashtirishdagi qiyinchiliklar, idiomatik
ifodalar va onomatopoeik vositalarni anglashdagi murakkabliklar,
matnning kompozitsion va struktural xususiyatlarini tushunishdagi
muammolar aniqlangan. Maqolada, xususan, turli janrlardagi
matnlarni filologik nuqtai nazardan semantik, kontekstual va
lingvokulturologik jihatdan tahlil qilish zarurligi ilmiy asoslab
berilgan. Bunday yondashuv o‘quvchilarda nafaqat matnni
so‘zma-so‘z tushunish, balki uning ortidagi madaniy, tarixiy va
ijtimoiy konnotatsiyalarni ham anglab yetish malakasini
shakllantiradi. Shu bilan birga, koreys tilidagi autentik matnlar
ustida ishlash orqali talabalarda matnni tanqidiy o‘qish, asosiy
g‘oyani ajratib olish, turli ma’no qatlamlarini qiyoslash hamda
ularni o‘zbek tilidagi nutqiy vaziyatlarga moslashtirish
ko‘nikmalarini rivojlantirish mumkinligi ko‘rsatib o‘tilgan.
Natijada, maqola koreys tilini xorijiy til sifatida o‘qitishda
filologik yondashuvning ahamiyatini yoritib beradi va bu
jarayonda lingvokulturologik omillarni hisobga olish zarur
ekanini asoslaydi.